Když přijde velká únava

Poslední týdny na mě padla opravdu velká únava, a tak jsem se rozhodla své tělo poslechnout a odložit vše, co není urgentně potřeba (což není skoro nic) a dopřávám si odpočinek. Tento rok byl pro mnoho z nás plný změn, pádů i úspěchů, rok 2019 byl plný silné energie, kterou myslím mohl pocítit snad každý. A tak možná i Vy pociťujete, že je potřeba zpomalit, věnovat se sobě a opustit vše nepotřebné. 

Spánek je základ

Více než kdy jindy je dobré věnovat pozornost spánku. Mám to štěstí, že jsem nikdy neměla problémy s usínáním, probouzením a ráno se vždy cítím odpočatá. Teda dříve to tak bylo. S únavou jsou pro mě rána najednou daleko těžší, a tak se snažím soustředit na to, abych měla klidný večer, chodila spát ve stejnou dobu a budík mám také na stejný čas. Ráno se většinou alespoň hodinu nedívám na telefon a s prací také začínám o něco déle. Věřím, že jakási spánková hygiena je nutná pro kvalitní spánek, během kterého tělo regeneruje a opravdu odpočívá. Trochu jsem se nadchla pro knihu Proč spíme a plánuji si ji přečíst (2x jsem ji věnovala k Vánocům).

Pohyb na každý den

I když cítím velkou únavu, vím, že moje tělo potřebuje pohyb každý den. Pohyb mi pomáhá udržovat energii v běhu a navíc se vždy po cvičení cítím opravdu dobře (jen překlenout ten bod a začít). Každý den mám tak dva pohybové úkoly. První je krátká jóga, ať už je to pozdrav slunci ráno a několik ásán, cvičení podle YouTube (nejraději cvičím s Adrien) nebo jakékoli intuitivní protažení, tak je to povinnost každého dne. A druhý můj úkol je procházka. Dvakrát to týdne ji navíc prokládám lehkým, pomalým během. A to je čas, kdy si vyčistím hlavu a jsem na čerstvém vzduchu. 

DSC02147

Zdravé jídlo

Po letní pauze (upřímně řečeno mi trvalo se po stěhování tak nějak usadit) jsem se opět vrátila k zeleninovým džusům. Jsem velký příznivec špenátu a zelené listové zeleniny. Přes zimu je pro mě náročné jíst saláty (mám raději vařenou zeleninu), a tak si dopřávám porci džusu s velkou dávkou vitamínů a minerálů. 

DSC02043

Kromě toho tuto zimu vaříme doma snad každý den zeleninovou polévku. Dýňovou, rajskou, cibulačku nebo třeba pórkovou (ta se tady na západě Francie dělá opravdu často). Navíc je zcela normální, že ke každému jídlu je zde nějaká forma zeleniny (což velmi oceňuji). V tom mají Francouzi určitě bod k dobru, protože jejich vztah k jídlu je pro velkou inspirací. 

Meditace

V těchto dnech spíše než tichou meditaci volím meditaci vedenou. I když se každý den ráno snažím sedět v tichu, o něco lépe se cítím s doprovodem. Jakoby i toto mělo vliv na můj výdej energie. Mezi moje oblíbené meditace patří ty o Shaman Durka a léčivé techniky Julie Piatt (obě jsou dostupné zdarma v angličtině). Navíc přes den poslouchám mantry, které jsou příjemné na poslech a trochu krotí jakousi úzkost z méně produktivních dnů. 

EQUZ8118

Jednoduše zdravě

To je takové moje pravidlo. Jak můžete vidět, tak při velké únavě jsou pro mě důležité základní body, díky kterým vím, že svému tělu dopřeji to, co potřebuje a na druhou stranu nemám pocit, že mě každý den čeká 10 věcí, které musím pro své zdraví udělat (a tak si ještě naložit dávku stresu, z toho co nestíhám). Jsou dny, kdy se cítím lépe, a tak trochu pracuji, píšu články nebo připravuji nové věci pro FyzioFitness na příští rok. 

DSC01990

Jestli na sobě také cítíte známky únavy, která trvá již déle než několik dní, tak věřte, že nejste sami. Jsou určité chvíle v životě, kdy taková únava přichází zcela správně, učí nás zpomalit a zamyslet se nad tím, co je v našem životě důležité a co můžeme opustit. V takovém případě je vhodné navštívit svého lékaře, vyloučit závažnější příčiny a pakliže se jedná o vyčerpání, přeci jen si dopřát dovolenou nebo jít na nemocenskou. Není třeba se cítit provinile nebo se obviňovat. Je daleko více potřeba se k sobě chovat hezky a přijmout situaci takovou, jaká zrovna je. 

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s